Pyhäinpäivän viettoon hiljennytään lauantaina

Pyhäinpäivä on kristillinen pyhimysten, marttyyrien ja vainajien muistopäivä. Tänä vuonna pyhäinpäivää vietetään lauantaina 4. marraskuuta.

Pyhäinpäivänä muistetaan edesmenneitä läheisiä viemällä kynttilöitä, seppeleitä ja kukkia läheisten haudoille. Jyväskylän seurakunnan jumalanpalveluksissa luetaan vuoden aikana kuolleiden seurakuntalaisten nimet ja sytytetään heidän muistokseen kynttilä.

Mäntykankaan, Tikkakosken ja Korpilahden hautausmailla on tänä vuonna myös perheiden omat pyhäinpäivätapahtumat, joissa lapset voivat käsitellä kuoleman läsnäoloa ja surua yhdessä vanhempien kanssa.

Jumalanpalvelusten, rukoushetkien ja avoimien ovien lisäksi pyhäinpäivänä on mahdollisuus hiljentyä neljässä konsertissa, joissa kuullaan lohdullisia säveliä surusta, kaipauksesta ja toivosta.

Jo päivää aiemmin 3. marraskuuta järjestetään huumeisiin kuolleiden muistohetki Kaupunginkirkossa kello 19.

Jyväskylän seurakunnan pyhäinpäivän tapahtumat

2023-10-31 14:16:00.0