Jyväskylän seurakunta jakaa aineellisen avun lahjakortteja

Jyväskylän seurakunta alkaa jakaa maksukortteja, joilla voi hankkia elintarvikkeita ja muita perustuotteita. Kortteja jaetaan osana EU-rahoitteista aineellisen avun hanketta, jossa seurakunta on mukana. Hankkeella tuetaan työttömiä ja työelämän ulkopuolella olevia yksin eläviä ja perheitä.

Tukea on saatavilla 40 euron arvoisina maksukortteina. Lisäksi avuntarvitsijoita ohjataan esimerkiksi oikeanlaisen avun piiriin. Tukea hakiessa käydään oman lähikirkkoalueen diakoniatyöntekijän vastaanotolla.

Diakonian asiantuntija Kirsi Lepoaho toivoo, että maksukortit saapuvat Jyväskylän seurakuntaan niin, että ne saadaan jakoon marraskuun aikana. Myös jakoon tulevien korttien määrä selviää myöhemmin. Seurakunta saa maksukortteja kahden vuoden ajan 5–6 kertaa.

Maksukortit antavat käyttäjille mahdollisuuden huomioida esimerkiksi erityisruokavaliot. Korteilla ei voi ostaa veikkaus-, alkoholi- ja tupakkatuotteita.

– Aineellisen avun lahjakortit ovat tervetullut lisä seurakunnan jakamiin avustuksiin. Avun tarve kasvaa koko ajan, Kirsi Lepoaho sanoo.

Aineellisen avun maksukorttien jakajiksi hyväksyttiin ensimmäisessä vaiheessa Suomen helluntaikirkko, SPR ja pääkaupunkiseudulla toimiva Vihreä keidas ry. Lokakuussa myönteisen päätöksen sai myös Kirkkopalveluiden hallinnoima Yhdessä tehden -hanke, jossa Jyväskylän seurakunta on mukana.

2023-10-31 14:19:30.0