Kirkon mediasäätiön Katso minuun… -palkinto ohjaaja Petteri Saariolle

Ohjaaja Petteri Saariolle on myönnetty 18.11.2023 Kirkon mediasäätiönLinkki avautuu uudessa välilehdessä Katso minuun… -palkinto dokumenttielokuvasta Revontulten räppäri. Elokuva oli mukana Oulun kansainvälisen lasten- ja nuortenelokuvien festivaalin kotimaisessa kilpailussa.

Revontulten räppäri kertoo 18-vuotiaasta saamelaisesta Mihkku Laitista, joka haluaa rap-artistiksi. Hän tuntee sukupolvien perinteisiin liittyvät odotukset, mutta samaan aikaan omat tulevaisuuden toiveet painavat vaakakupissa. Dokumenttielokuva seuraa Mihkkun elämää puolentoista vuoden ajan, ja se on kasvutarina kohti muusikon uraa ja orastavaa tähteyttä.

Elokuva on katsottavissa Yle AreenastaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Kansainvälisen ensi-iltansa Revontulten räppäri saa marraskuussa maailman suurimmilla lasten ja nuorten elokuvafestivaaleilla Chicagossa.

Katso minuun… -palkinto on suuruudeltaan 1500 euroa. Se jaetaan vuosittain Oulun kansainvälisellä lasten- ja nuortenelokuvien festivaalilla  yhden kotimaisen elokuvan ohjaajalle tai ohjaajille. Palkinnolla halutaan tukea kotimaista lasten- ja nuortenelokuvaa sekä kannustaa elokuvantekijöitä kristillisen vastuun ja arvomaailman pohdintaan.

Kirkon mediasäätiö on perustettu vuonna 2005. Sen tarkoituksena on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon arvoperustalta lähtien tukea ja edistää uskontoa ja elämänkatsomusta käsittelevien ohjelmien tekemistä, levittämistä ja esittämistä valtakunnallisissa medioissa.

2023-11-20 14:18:00.0