Itsenäisyyspäivän vietto alkaa juhlajumalanpalveluksella kello 10 Taulumäen kirkossa

Itsenäisyyspäivän vietto 6.12. alkaa Jyväskylässä juhlajumalanpalveluksella kello 10 Taulumäen kirkossa. Jumalanpalvelus on katsottavissa suorana lähetyksenä osoitteessa youtube.com/henkielama. Jumalanpalveluksen jälkeen on seppeltenlasku Vanhan hautausmaan sankarihaudalla kello 11.30.

Itsenäisyyspäivän juhlinta jatkuu Jyväskylän Paviljongissa kello 13. Juhlapuhujana on Jyväskylän yliopiston rehtori Jari Ojala. Tervehdyspuheen pitää Ilmasotakoulun johtaja, eversti Vesa Mäntylä. Juhlan musiikista vastaa Ilmavoimien Big Band solistinaan Saara Jokiaho. Juhlassa esiintyy myös UMC - Dance Studiosin tanssiryhmä. Jyväskylän nuorisovaltuuston edustajat lukevat Vapauden viestin. Juhlaan on vapaa pääsy. Kahvitarjoilu kello 12 alkaen.
Itsenäisyyspäivän juhlan voi katsoa suorana lähetyksenä tai jälkeenpäin osoitteessa www.jyvaskyla.fi/ajankohtaista/tilaisuus.

Itsenäisyyspäivän soihtukulkue lähtee kello 18 yliopiston päärakennuksen edestä kohti
Vanhaa hautausmaata. Sankarihaudalla on seppeleenlasku kello 18.30.

Harjun portaat ovat valaistuna kello 18–20.

2023-12-05 09:18:00.0