Ylitä raja, yllyttää vastuuviikko

Ekumeenisella vastuuviikolla juodaan Reilua kahvia, osallistutaan kirpparille ja katsotaan pakolaisen tiestä kertova näytelmä.
4754182_Palmu ja omenapuu Vastuuviikko_L.png

Kuluva viikko on samanaikaisesti Reilun kaupan viikko ja Ekumeeninen vastuuviikko. Vastuuviikon tapahtumia on alueseurakunnissa näytelmistä kirppareihin,

Ke 21.10. klo 17.30 Palmu ja Omenapuu näytelmä Kuokkalan kirkossa
- näytelmä on värikäs fiktiivinen kertomus afrikkalaisen miehen matkasta Euroopan halki pohjoiseen Suomeen. Näytelmä käsittelee kulttuurien kohtaamista. Loppuratkaisu on kiinni siitä, miten yleisö reagoi esitykseen. Esiintyjät Antti Sevanto ja Pekka Nyman.
Ke 21.10. klo 18.30 Tulevaisuuden kirkko - luentosarja Halssilan kirkko
- Afrikka ja Aasia kristinuskon uusina kasvukeskuksina ja niiden vaikutus Eurooppaan. Alustaja dosentti Risto Ahonen

To 22.10. klo 15-19. Auta pakolaista- kirpputori ja kahvio Aseman Pysäkillä
- lahjoitustavaroita otetaan vastaan ko. paikassa klo 12. alkaen
- tuotto Kirkon Ulkomaanavun kautta Euroopan pakolaistyöhön
To 22.10. Tietoa turvapaikanhakijoista klo 18 Huhtasuon kirkossa
- illassa mukana SPR, Jyväskylän kaupunki ja seurakunta, ilta on tarkoitettu erityisesti Huhtasuon ja Lohikosken asukkaille

La 24.10. klo 18 Rukouspäivän Taize - rukoushetki Keltinmäen kirkossa Rukoushetki rauhan, ihmisoikeuksien ja kansainvälisen vastuun puolesta

VASTUUVIIKKO on Suomen kaikkien kirkkojen ja monien kristillisten järjestöjen ihmisoikeuskampanja, jossa kirkot toimivat oikeudenmukaisemman maailman puolesta. Tämän vuoden teema kulkee nimellä Ylitä raja! - haastaa meitä lähimmäisyyteen.

2015-10-19 14:22:01.0