Diakonian virkaan vihkiminen Jyväskylässä ensi sunnuntaina

Piispa Simo Peura vihkii viisi henkilöä diakonian virkaan Taulumäen kirkossa sunnuntaina 27. tammikuuta klo 10 alkavassa messussa. Virkaan vihittävät ovat Keltinmäen alueseurakunnan diakoni Ulla Hautamäki, Heli Hiltunen Kirkkopalveluista, Päivi Penttilä Ilmajoen seurakunnasta, Heli Pikkarainen Jyväskylän Katulähetyksestä sekä Hanna Silvola Kurikan seurakunnasta.

Piispaa avustaa Lapuan hiippakunnan pappeja ja diakoniatyöntekijöitä. Kanttoreina toimivat Jukka Hassinen ja Petri Lintunen, ja mukana on Kamarikuoro Cantinovum johtajanaan Rita Varonen.

Lapuan hiippakunnassa diakonian virkaan vihkimiset ovat harvinaisia, koska alueella ei ole diakonian virkaan valmistavaa koulutusta. Ensimmäinen Simo Peuran toimittama diakonivihkimys oli loppiaisena 2013 Jyväskylässä niin ikään Taulumäen kirkossa.

Tue Jan 22 16:57:00 EET 2019