Kauneimmat joululaulut soivat taas – laulamaan pääsee koronapassilla

Punainen joulukukka

Kauneimmat joululaulut kajahtavat seurakunnissa jo 49. kerran, ja tänä vuonna tilaisuudet toteutetaan Jyväskylän seurakunnassa koronapassin turvin.
Kauneimpia joululauluja lauletaan kirkkojen lisäksi muun muassa Kipinässä Kauppakeskus Sepässä, kahvila-ravintola Bistrossa Kirkkopuistossa ja Vuorilammen laavulla Huhtasuolla. Perinteisten yhteislaulutilaisuuksien lisäksi seurakunnan kirkoissa pidetään adventtina useita Kauneimmat joululaulut -jumalanpalveluksia.
Joululauluja pääsee kuuntelemaan myös striimin kautta Youtube-kanavalla Henki ja elämä sunnuntaina 12.12. klo 16 Kaupunginkirkosta.

Kauneimmissa joululauluissa kerätään lahjoituksia Suomen Lähetysseuran työhön. Tilaisuuksissa kerätyt kolehtitulot käytetään heikoimmassa asemassa olevien lasten hyväksi yli 20 maassa. Niillä parannetaan muun muassa lasten ja äitien terveyttä ja autetaan perhettä saamaan parempaa ravintoa ja puhdasta vettä. Lähetysseura tulee myös erityisesti vammaisten ja vähemmistöihin kuuluvien lasten koulutusta sekä oikeuksien toteutumista.

Ajankohtaisimmat tiedot Kauneimmista joululauluista ja muista tapahtumistamme löytyvät verkkosivuiltamme osoitteesta jyvaskylanseurakunta.fi/joulu

Tilaisuuksiin ei tule osallistua flunssaoireisena, ja niissä käytetään kasvomaskia. Osallistujamäärä tilaisuuksissa on enintään 75 prosenttia normaalista enimmäismäärästä. Koronapassi tarkistetaan sisätiloissa järjestettävissä tapahtumissa tilan ovella 16 vuotta täyttäneiltä henkilöiltä. Koronapassin saa tulostettua tai tallennettua matkapuhelimeen Omakannasta osoitteesta kanta.fi. Sen voi esittää paperisena tai matkapuhelimesta.

2021-12-08 11:40:00.0