Jyväskylän Pääsiäinen 2024 – Tietoa tapahtumasta

Jyväskylän Pääsiäinen on Jyväskylän seurakunnan järjestämä ja koordinoima pääsiäisajan monitaidefestivaali. Reilun viikon mittaisen tapahtumakokonaisuuden keskeistä sisältöä ovat klassisen ja uuden musiikin konsertit, lasten ja perheiden taidelähtöiset tapahtumat sekä muut pääsiäisen teemoista ammentavat taide-elämykset tanssista kuvataiteisiin ja ympäristötaiteista elokuviin.

Tapahtuma toteutetaan vuosittain laajassa yhteistyössä Jyvässeudun taiteilijoiden, musiikin oppilaitosten, taidealan yhdistysten, kaupungin, koulujen ja muiden toimijoiden kanssa.

1990-luvun puolivälissä klassisen musiikin konserttisarjana käynnistynyttä Jyväskylän Pääsiäistä on viime vuosina kehitetty entistä monitaiteisemmaksi. Tavoitteena on eri taiteenmuotojen kautta avata pääsiäisen rikasta sisältöä seurakuntalaisille, sekä tarjota uusia tapoja kristinuskon syvimpien teemojen pohtimiseen, kokemiseen ja jakamiseen. Monipuolinen taidefestivaali voi tarjota mahdollisuuden osallistua myös niille kaupunkilaisille, joita seurakunnan muu toiminta harvemmin koskettaa.

Tänä vuonna Jyväskylän Pääsiäinen toteutetaan 23.3.–1.4.2024. Olet lämpimästi tervetullut mukaan!