Hiljaisuuden jooga

ke 3.4. klo 18.00

Kuokkalan kirkko

Pyhän äärellä kehollista rukousta ja meditaatiota.
Käännymme pois ulkoisesta hälystä kohti Jumalan, sydämen ääntä.
Ota mukaan itsesi mittainen alusta ja rennot, lämpimät vaatteet, villasukat.
Lämpimästi tervetuloa!

Armollisuus, Jumalan rakkaus ja hyväksyvän läsnäolon kokemus ovat Hiljaisuuden joogan keskiössä, ja siksi tärkeää ei ole se, miltä harjoitus ja asennot näyttävät ulospäin. Oma keho opetellaan näkemään Jumalan lahjana, jota ei arvostella ja siihen opetellaan suhtautumaan lempeästi.
Liikkeet ja hengitys yhdistyvät Raamatun teksteihin, rukouksiin tai virsien sanoihin.
Hiljaisuuden jooga on kuin miniretriitti, jossa saa olla omassa rauhassaan ja kuitenkin yhteydessä toisiin. Hiljaisuus ei Hiljaisuuden joogassa tarkoita ulkoista hiljaisuutta, vaan ennemmin sisäistä mielen hiljaisuutta, levollista läsnäoloa. Vähitellen tilalle voi löytyä kuunteleva tila ja kokemus oman kokoisesta paikasta maailmassa ja Jumalan yhteydessä.
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä
  • Nuorille Nuorille