Mustarastas 30 vuotta HUOM! PAIKKA MUUTTUNUT

Keltinmäen kirkko

Mustarastas -yhtye täyttää 30 vuotta. Liput 10€ ovelta ja Lippu.fi

KONSERTTI KELTINMÄEN KIRKOSSA ALOITUS AIKA KLO 18.30

Mustarastas -yhtye soittaa upeaa folkmusiikkia, jonka vuosikymmenten aikana yhteen hioutunut sointi on ainutlaatuinen. Akustiset kielisoittimet, viulu, nyckelharpa, haitari, tinapillit ja moniääninen laulu soivat kirkkaana ja kuulaana. Mustarastaalla on vahvasti suomalaiskansallinen sointi, mutta siitä on helppo erottaa myös irlantilaisen kansanmusiikin sävyjä. Yhtye on julkaissut ensimmäisen levynsä 1994.

Mustarastaan teksteissä yhdistyy usein Suomen kansanluonteen tummat sävyt ja kristillinen traditio, mutta kerronta noudattaa kansanmusiikille ominaista tarinointia. Laulujen vahvat tekstit koskettavat varmasti. Sävellykset ja sanoitukset ovat etupäässä Kari Haapalan käsialaa, mutta myös muiden yhtyeen jäsenten kädenjälki on vahvasti edustettuna.

Susanna Eronen - laulu, tinapilli / Kari Haapala - laulu, kitara / Laura Airola - viulu, nyckelharpa, taustalaulu / Kerttu Terri - haitari / Aki Hauru - kitara, mandoliini, irlantilainen busuki, taustalaulu / Tiro Rohkimainen - basso, taustalaulu.

Mustarastaan uusin yhtyeen 30-vuotista taivalta juhlistava ja jo 11. albumi "Siluetti" on vihdoinkin valmis ja julkaistu 1.2.2024! Fyysistä CD:tä saa ostaa keikoilta. Levy löytyy myös kaikista suoratoistopalveluista. Youtubesta löytyy myös useita Mustarastas -videoita.

Kaupunginkirkon lähikirkkoalue