Sururyhmä alkaa Palokassa 16.9.2024. Ilmoittautuminen ryhmään 13.9. mennessä

pe 13.9. klo 8.00
Valkoinen höyhen, jolla on kastepisara, joka voisi olla myös kyynel

Palokan kirkko, alakerta, Olotupa

Ilmoittaudu tästä Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Sururyhmä on sinua varten, joka olet hiljattain menettänyt rakkaan läheisesi ja kaipaat vertaistukea surun tiellä kulkemiseen. Sururyhmässä voit jakaa läheisen kuolemaan liittyviä ajatuksia ja tuntemuksia luottamuksellisessa ilmapiirissä muiden menetyksen kokeneiden kanssa. Ryhmää vetävät Palokan kirkon diakoniatyöntekijät Päivi Itkonen ja Elina Romar. Ryhmä kokoontuu 8 kertaa maanantaisin klo 18 Palokan kirkon alakerrassa Olotuvassa. Ryhmän ensimmäinen kokoontuminen on 16.9.2024 ja viimeinen 11.11.2024. Viikko 43 on taukoviikko, jolloin ryhmä ei kokoonnu. Ryhmään mahtuu 8 jäsentä. Osallistuminen edellyttää ennakkoilmoittautumista 13.9.2023 mennessä Päiville (040 7090 142, etunimi,sukunimi@evl.fi) tai sähköisesti oheisen linkin kautta.

Sururyhmä toimii suljetun ryhmän periaatteella. Tämä tarkoittaa sitä, että kun ryhmä on käynnistynyt, siihen ei voi tulla enää uusia jäseniä. Näin taataan mahdollisimman turvallinen ja luottamuksellinen tila vaikeiden asioiden äärellä olemiseen ja jakamiseen.
On suositeltavaa, että läheisen kuolemasta on kulunut noin 6kk ennen ryhmään osallistumista. Prosessinomainen ryhmätyöskentely on yleensä liian raskasta aivan tuoreen surun kanssa.
Jokaiselle kokoontumiselle on oma teemansa. Seuraava kokoontuminen pohjaa aina edellisen kerran teemaan ja keskusteluihin. Ryhmään osallistuvien toivotaan sitoutuvan kokoontumisiin, jotta työskentely ja osallisuus ryhmässä olisi hyödyksi ja avuksi omaan suruprosessiin ja jotta vertaistuki ryhmän jäsenten kesken voisi toteutua.
  • Aikuisille Aikuisille

Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Palokan lähikirkkoalue

Diakonissa, diakonian ja mission tiimiesihenkilö