Kirkko kutsuu hiljaisuuteen

2022-10-05 12:00:00.0, Tuula Liukko

Tuula Liukko sytyttää kynttilän Korpilahden kirkossa

Oletko kasvanut erilleen hiljaisuudesta?

Usein liikkuessani hämärässä, hiljaisessa, kohta 200 vuotta vanhassa Korpilahden kirkossamme, kuunnellessani nitinöitä ja natinoita, urkujen kostuttajan huristessa, mietin niitä monia edellisiä suntioita, jotka ovat tässä kirkossa toimineet. Pohdin, jääkö minusta jotain tänne tuleville sukupolville.

Voisitko Sinä tulla kirkkoon vain hiljentymään?

Yleensä erilaiset hiljaisuuden retriitit ovat maaseudulla, rauhallisissa paikoissa – mutta olisiko mahdollista hiljentyä myös asutuskeskuksessa, kaupunkikirkossa?

Kysy rohkeasti pääsyä lähikirkkoosi hiljentymään, se saattaa onnistuakin! Vaikka kirkoissa ja seurakuntakeskuksissa on jo paljon erilaista toimintaa, voi sieltä löytyä mahdollisuus hiljaiseen hetkeen juuri Sinulle.

Oletko kasvanut erilleen hiljaisuudesta? Siedätkö sitä?

Jos mahdollista, sytytä kynttilä kirkon alttarille ja sulje kännykkä.

Hiljaisuudessa annat Jumalalle aikaa pitää Sinusta huolta. Mieli rauhoittuu, tyyntyy. Löytyykö sisältäsi rauhaa, ja voimaakin? Alitajunta saattaa aktivoitua mahdollisten ongelmien kohtaamiseen ja ehkä ratkaisemiseenkin. Huomaat, että hiljaa oleminen ei ole toimettomuutta tai ajanhukkaa.

Rohkaisen Sinua tulemaan kirkkoon! Kaikki ovat lämpimästi tervetulleita!

Tutustu: Virsi 207, Arkana nyt olen tullutLinkki avautuu uudessa välilehdessä

8.10. Hiljan nimipäivänä vietetään valtakunnallista Hiljaisuuden päivää.