Jyväskylän seurakunta juhlistaa toukokuussa kummiutta

Kummipäivän logo

Vuosittain juhlittava valtakunnallinen kummipäivä muistuttaa kummisuhteen tärkeydestä. Kummi on turvallinen aikuinen lapsen elämässä, ja parhaimmillaan kummin ja kummilapsen välille syntyy elinikäinen ystävyyssuhde. Kummin tärkeää tehtävää voi toteuttaa monella tavalla.

– Lapsen ja kummin suhde on parhaimmillaan yksi elämän tärkeimmistä ihmissuhteista, jolle kannattaa antaa aikaa. Kannustamme kaikkia kummeja viettämään Kummipäivää kummilastensa kanssa, sanoo nuoriso- ja rippikoulutyön asiantuntija Janne Kippola Jyväskylän seurakunnasta.

Kummin kanssa jalkapallopeliin tai pikinille toukokuussa

Jyväskylän seurakunta juhlistaa kummiutta ja kutsuu kummin ja kummilapsen viettämään yhteistä aikaa jalkapallon Kummiottelun tai Kummipiknikin parissa. Tapahtumat järjestetään yhteistyössä muiden kaupungin toimijoiden kanssa.

Kummi ja kummilapsi pääsevät seuraamaan jalkapallon Kummiottelua JJK vs. RoPS lauantaina 7.5. klo 17 Viitaniemen kentällä kymmenen euron yhteishintaan. Paikalta löytyy myös seurakunnan toimintapiste kello 16 alkaen.

Kummipiknik kutsuu aikavälillä 16–21.5. retkelle keväiseen luontoon. Valmiin eväskassin voi ostaa TeeleidistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai Wilhelmiinan konditoriastaLinkki avautuu uudessa välilehdessä 20 euron hintaan. Lisäksi Yläkaupungin Yössä lauantaina 21.5. klo 10–17 voi lainata vilttejä ja pelivälineitä Kirkkopuiston laidalta seurakunnan lasten kerhotila Idusta osoitteesta Kilpisenkatu 8.

Tapahtumalle on oma sivustonsa osoitteessa kumminkaa.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä sekä Facebook-sivu. Kummipäivän tapahtumista voi kertoa somessa aihetunnisteilla #kummipäivä, #kumminkaa, #kummius, #jyväskylänseurakunta.

2022-05-02 08:53:00.0