Osanotto Nizzan uhrien läheisille

nizza-kirkkopuisto-paraatiaukion-kivipaasi_XL.jpg

Turvallisuudentunnettamme taas horjutetaan, nyt Nizzassa. Näitä uutisia on ollut viimeisen vuodenkin aikana niin useasti, että alamme valitettavasti turtua niihin. Yhdenkin ihmishengen menetys tai vammautuminen niin fyysisesti kuin henkisesti pitäisi koskettaa ihmisyyttämme.

Yhdessä kaikkien muiden eurooppalaisten tavoin otamme osaa läheistensä menettäneiden suruun sekä ilmaisemme myötätuntomme kaikille niille, joita traagiset tapahtumat ovat koskettaneet.

Kristus vakuuttaa meille kaiken epävarmuuden keskellekin: ”Älä pelkää. Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, iäti elävä.” Hänessä taivaallinen valkeus luo toivon kuolemankin ja tuskan keskelle.

Jyväskylän seurakunnan jumalanpalveluksissa 17.7.2016 muistetaan Nizzan tragedian uhreja ja heidän omaisiaan.

Jyväskyläiset voivat ottaa osaa suruun, ja sytyttää kynttilän Kirkkopuiston Paraatiaukion kivipaadelle.

Tuomas Palola
vs. kirkkoherra