Yläkaupungin Yössä vieraili jopa 55 000 ihmistä

Yläkaupungin YönLinkki avautuu uudessa välilehdessä 30-vuotisjuhlafestivaali keräsi ennätysyleisön Jyväskylään 20.–22.5.2022. Kolmipäiväisessä tapahtumassa vieraili yhteensä 55 000 ihmistä. Kyseessä on vuodesta 1992 järjestetyn tapahtuman ennätysyleisö.

– Olemme todella tyytyväisiä, miten ihmisten löysivät Yläkaupungin Yön tapahtumiin pääpäivän lisäksi myös perjantaina ja sunnuntaina. Taide-elämykset, kanssaihmiset, ja kaunis kesäinen sää sai hymyn ihmisten huulille. Selvisimme myös ilman suurempia järjestyshäiriöitä mistä kiitos yleisölle, festivaalin toiminnanjohtaja Marko Kainulainen kiittelee.

Järjestäjän tapahtumapaikoilta kerättyihin tietoihin perustuvan arvion mukaan perjantaina Yläkaupungin Yön tapahtumassa kävi noin 13 000 ihmistä. Festivaalin pääpäivänä lauantaina kaupungille saapui arviolta 40 000 ihmistä nauttimaan pääsymaksuttomista esityksistä. Päätöspäivänä sunnuntain viimeisissä tapahtumissa vieraili 2000 ihmistä.

Jyväskylän seurakunnan Kaupunginkirkossa ja Valtiontalon Silmussa järjestämiin konsertteihin ja tapahtumiin saapui kahden illan aikana yhteensä noin tuhat ihmistä, ja lisäksi kirkossa pidetyssä Yläkaupungin Yön vihkilauantaissa 21.5. vihittiin kolme hyväntuulista hääparia.

2022-05-24 08:23:28.0