Mahdollisuuksien tori tanssii, soi ja maistuu

Jyväskylän seurakunnan kansainvälinen työ on mukana lauantaisessa Mahdollisuuksien tori -tapahtumassa. Kävelykadulla esittäytyy tuolloin 25 eri järjestöä ja toimijaa, jotka tarjoavat osallistumismahdollisuuksia.
Mahdollisuuksien tori_THUMB.jpg

Jyväskylässä järjestetään jälleen tänä vuonna Mahdollisuuksien tori, koko perheen ilmaistapahtuma. Tori on merkittävä paikallisen järjestötoiminnan yhteistyön tulos: 25 järjestöä esittelee tapahtumassa toimintaansa ja teemojaan. Järjestöjä on Amnestysta Animaliaan ja Palokuntanuorista Piraattipuolueeseen. Myös Jyväskylän seurakunnan kansainvälinen työ esittäytyy torilla.

Järjestöjen teltoilla jyväskyläläiset voivat etsiä tarjottujen mahdollisuuksien joukosta itselleen mieluisia: voisinko minä olla mukana järjestötoiminnassa?

Kansainvälistä toritunnelmaa tapahtumaan luovat eri kulttuurien ruokapisteet sekä monipuolinen ohjelma, joka sisältää tanssia ja musiikkia. Kansainvälisyyden lisäksi ohjelmassa on suosittu paikallisia tekijöitä. Tanssista vastaavat kurditanssin sekä filippiiniläisen tanssin ryhmät, ja musiikkia tarjoavat kansanmusiikkivaikutteinen jyväskyläläinen Muuan mies duona, sekä myös paikallinen rumpu- ja tanssishowryhmä Sisi Majitu. Helsinkivahvistusta saamme pehmeää poppia soittavasta Annika Pudas&viulunsoittaja matolla -duosta. Tapahtuman juontaa stand-up -koomikkonakin tunnettu Joonatan Pitkänen.

Tori järjestetään lauantaina kello 10-15.

Tue Aug 09 10:01:46 EEST 2016