Kristillistä mediatyötä kehitetään Libanonin kriisin keskellä – maajohtaja Marou Bou Rached vierailulle Jyväskylän seurakuntaan

Jyväskylän seurakuntaan vierailemaan saapuva Libanonin SAT-7 sateliittikanavan maajohtaja Marou Bou Rached on luotsannut kristillistä mediatyötä eteenpäin Libanonin kriisin keskellä, jossa muun muassa sähkönjakelun katkokset ovat vaikeuttaneet tv-studioiden toimintaa. Libanonin pitkäaikainen taloudellinen ja poliittinen kriisi on syventynyt koronapandemian sekä elokuussa 2020 sattuneen Beirutin satamaräjähdyksen jälkeen. Libanon on vastaanottanut myös 1,5 miljoonaa pakolaista sen naapurimaista.

Mediatyössä editoijasta toiminnanjohtajaksi matkansa tehnyt Rached on Medialähetys Sanansaattajien eli Sansan kansallinen työntekijä. Rached on kulkenut näköalapaikalla Libanonin monitahoisen kriisin vaiheissa ja nähnyt tilanteen vaikutukset libanonilaisten elämään. Libanonin SAT-7 sateliittikanava tekee mediatyötä erikoisolosuhteissa, joissa televisiotiimi auttaa katsojiaan tarjoamalla mahdollisuuksia keskusteluun sekä välittää tietoa naisten ja pakolaisten oikeuksista.

Rached saapuu Jyväskylään 29.-30.8.2022. Hän vierailee muun muassa Schildtin lukion uskontotunnilla sekä osallistuu Koivuniemen leirikeskuksen retkipäivään. Elokuinen vierailu on Rachedin ensimmäinen matka Suomessa.

Thu Aug 18 16:15:00 EEST 2022