Säynätsalon kirkko kiinni lokakuussa

Säynätsalon kirkko

Säynätsalon kirkko suljetaan sisäilmaongelmien vuoksi lokakuun alussa odottamaan peruskorjauksen alkamista. Seurakunnan toiminta sekä kasteet, hautajaiset ja vihkimiset pidetään remontin ajan seurakuntakodilla. Äkillisiä muutoksia ei ole tulossa, sillä keväällä tehdyn sulkupäätöksen jälkeen syksylle ei ole kirjattu tilavarauksia.

Muutoksen myötä myös seurakuntakodin juhlasalia remontoidaan. Juhlasalin järven puoleiselle seinustalle tehdään pariovet hautajaisten järjestämistä varten, sillä arkku ei mahdu sisään seurakuntakodin pääovesta. Juhlasalin remontin odotetaan valmistuvan syyskuun loppuun mennessä.

Peruskorjauksen on suunniteltu alkavan ensi vuonna ja valmistuvan keväällä 2024. Remontissa kirkko palautetaan alkuperäiseen asuunsa. Vuonna 1927 valmistuneen kirkon ovat suunnitelleet arkkitehdit Armas Lindgren ja Bertel Liljeqvist.

2022-08-23 09:43:25.0