Kaupunginkirkossa vietetään Sateenkaarimessua Pride 2022 -viikon päätteeksi

Jyväskylän Pride-viikon päätöspäivänä sunnuntaina 11.9. klo 16 vietetään jälleen sateenkaarimessua Kaupunginkirkossa. Sateenkaarimessu on kaikille avoin, ja erityisesti siihen halutaan toivottaa tervetulleiksi seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvat.

Jyväskylän seurakunnan ensimmäinen sateenkaarimessu järjestettiin 2019.

– Pidän hyvin tärkeänä, että kaikki ihmiset, myös seksuaalisesta suuntautumisesta tai sukupuolisesta identiteetistä riippumatta, voivat kokea olevansa tervetulleita messuihimme. Sateenkaaren monien värien näen viittaavan Luojan luomistyön moninaisuuteen ja kauneuteen. Seksuaalisuuden ja sukupuoli-identiteetin erilaisia sävyjä tulee kunnioittaa, ja saamme iloita tästä moninaisuudesta myös sateenkaarimessussa, sanoo Jyväskylän seurakunnan kirkkoherra Arto Viitala.

Kaupunginkirkon sateenkaarimessun liturgina toimii pastori Heli Karjalainen, aluekappalainen Seppo Wuolio saarnaa ja kanttori on Pertti Tahkola.

Lisätiedot:

Kirkkoherra Arto Viitala