Seurakuntavaaleissa seitsemän listaa ja yli 170 ehdokasta

Marraskuisissa seurakuntavaaleissa ehdokkaita asettaa Jyväskylässä seitsemän valitsijayhdistystä, ja ehdokkaita on ilmoitettu listoille 173. Jyväskylän seurakunta julkaisee valitsijayhdistysten ilmoittamat ehdokkaat eli vahvistamattoman ehdokaslistan vaalisivuillaan jyvaskylanseurakunta.fi/vaalit perjantaina 16. syyskuuta. Ehdokkuudet vahvistetaan ja ehdokasnumerot jaetaan 3. lokakuuta.

Torstaina 15.9. kokoontunut vaalilautakunta hyväksyi seurakuntavaaleihin alla luetellut valitsijayhdistykset. Avara kirkko -valitsijayhdistyksen esittämästä Avara kirkko – vihreitä, vasemmistoa, partiolaisia, JNE. -nimestä vaalilautakunta päätti pyytää lisäselvitystä ja että siitä käytetään toistaiseksi muotoa Avara kirkko. Suluissa valitsijayhdistysten asettamien ehdokkaiden alustava määrä.

Avara kirkko (44)
Kokoomus ja sitoutumattomat (40)
Kristillisten perusarvojen puolesta (7)
Perussuomalaiset (5)
Seurakuntaväki (36)
Sosialidemokraatit ja sitoutumattomat (20)
Keskusta yhteistyössä -ryhmä (21)
Jyväskylän kirkkovaltuustoon valitaan 39 valtuutettua. Varsinainen vaalipäivä on sunnuntai 20.11. ja ennakkoäänestysaika tiistaista lauantaihin 8.–12.11.2022.

Korjattu16.9. kello 9.47: Kristillisten perusarvojen puolesta -valitsijayhdistyksen ilmoittamalla listalla on yksi ehdokas alunperin tiedotettua enemmän (7) ja ehdokkaiden vahvistamaton kokonaismäärä vaalilautakunnan kokouksen jälkeen on näin ollen 173.

2022-09-15 20:34:00.0