Lauantaina 5.11. vietetään pyhäinpäivää

Jyväskylän seurakunta järjestää pyhäinpäivänä eri puolilla kaupunkia jumalanpalveluksia ja hartauksia, joissa muistetaan yhdessä vuoden aikana kuolleita seurakuntalaisia. Tänä vuonna sekä Korpilahden että Mäntykankaan hautausmailla toteutetaan perheiden pyhäinpäivätapahtumat, joissa pienetkin lapset voivat pohtia päivän teemoja ikään sopivin tavoin.

Lohikoskella sijaitsevan Lahjaharjun hautausmaan kappelin ja Säynätsalon seurakuntakodin ovet ovat auki kävijöille kello 12:sta iltapäivään asti, ja kaikki ovat tervetulleita vierailemaan seurakunnan hautausmailla. Hautausmailla vierailevia muistutaan, että pyhäinpäivänä liikenne hautausmaiden lähistöllä ja pysäköintialueilla on tavallista vilkkaampaa.

Seurakunnan kirkoissa Kuokkalassa, Taulumäellä, Tikkakoskella ja Kaupunginkirkossa on pyhäinpäivän iltana tarjolla neljä erilaista konserttia. Muun muassa Taulumäellä 5.11. kello 18 kuultava Maurice Duruflén säveltämä Requiem, kuolinmessu, on yleisölle maksuton.

Pyhäinpäivä on kristillinen juhlapyhä, jolloin on tapana muistaa edesmenneitä läheisiä. Sen juuret ulottuvat ensimmäisille kristillisille vuosisadoille.

Sosiaalisessa mediassa pyhäinpäivän tunnelmia voi jakaa tunnuksella #sytytänkynttilän.

Katso kaikki tapahtumatiedot: jyvaskylanseurakunta.fi/pyhainpaiva-2022

2022-11-01 12:16:00.0