Seurakuntavaalien ennakkoäänestys alkaa 8.11.

Seurakuntavaalien ennakkoäänestys alkaa huomenna tiistaina 8.11. ja päättyy lauantaina 12.11. Jyväskylän seurakunnassa pääsee äänestämään ennakkoon muun muassa kaupoissa, kauppakeskuksissa ja oppilaitoksissa. Entiseen tapaan Jyväskylän keskustassa on myös vaalikontti Kävelykadun Kompassin tuntumassa. Äänestyskontti on avoinna tiistaista perjantaihin kello 9–19 ja lauantaina kello 9–18. Ennakkoon voi äänestää missä tahansa ennakkoäänestyspaikassa.

Varsinainen vaalipäivä on sunnuntai 20. marraskuuta. Varsinaisen vaalipäivän äänestyspaikka selviää kotiin lähetetystä henkilökohtaisesta kirjeestä. Varsinaisena vaalipäivänä äänestetään kello 11–20 asuinpaikan mukaan osoitetussa paikassa.

Seurakuntavaaleissa voivat äänestää kaikki evankelis-luterilaisen kirkon jäsenet, jotka viimeistään vaalipäivänä 20.11. täyttävät 16 vuotta.

Lisätietoa vaaleista osoitteessa jyvaskylanseurakunta.fi/vaalit.

2022-11-07 10:49:17.0