Ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä annettiin reilu tuhat ääntä

Seurakuntavaalien ennakkoäänestys alkoi Jyväskylän seurakunnassa tiistaina. Ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä 8.11. ääniä annettiin yhteensä 1072. Eniten äänestäjiä kävi äänestyskontissa Kävelykadun Kompassilla, jossa ääniä kertyi 264. Suosittuja äänestyspaikkoja olivat myös Keljon Prisma sekä Palokan ja Seppälän Citymarketit.
Seurakuntavaaleissa neljä vuotta sitten ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä annettiin 1505 ääntä.

Ennakkoäänestys jatkuu lauantaihin 12.11. asti. Äänestäminen on mahdollista eri puolilla Jyväskylää. Äänestyspaikkoja on muun muassa marketeissa, kauppakeskuksissa ja oppilaitoksissa. Ennakkoon voi äänestää missä tahansa ennakkoäänestyspaikassa. Mukaan tarvitaan vain henkilötodistus. Seurakuntavaaleissa myös 16-vuotiaat pääsevät äänestämään.

Varsinainen vaalipäivä on sunnuntai 20. marraskuuta. Varsinaisen vaalipäivän äänestyspaikka selviää kotiin lähetetystä henkilökohtaisesta kirjeestä. Varsinaisena vaalipäivänä äänestetään kello 11–20 asuinpaikan mukaan osoitetussa paikassa.

Jyväskylän ennakkoäänestyspaikat löytyvät vaalisivuilta.

2022-11-09 18:05:00.0