Avara kirkko, Seurakuntaväki ja Kokoomus kirkkovaltuuston kolme suurinta

Avara kirkko -valitsijayhdistys on Jyväskylän kirkkovaltuuston suurin ryhmä tulevalla valtuustokaudella. Ryhmä sai valtuustoon yhdeksän paikkaa. Sunnuntaina huipentuneissa seurakuntavaaleissa hyvin lähelle Avaran kirkon paikkamäärää pääsivät myös Seurakuntaväki ja Kokoomus, jotka molemmat saivat kahdeksan paikkaa.

Kristillisten perusarvojen puolesta sai yhden paikan lisää ja edustaa nyt neljällä paikalla. Keskusta yhteistyössä -ryhmä menetti kolme paikkaa saaden nyt valtuustoon viisi edustajaa. Sosialidemokraatit ja sitoutumattomat saivat viisi paikkaa eli menettivät yhden. Perussuomalaiset eivät saaneet edustajaa kirkkovaltuustoon tulevalle kaudelle.

Avara kirkko on usean nykyisessä valtuustossa edustavan ryhmän yhteinen lista. Vihreiden ja vasemmiston lisäksi siinä on mukana myös muun muassa partiolaisia. Nyt päättyvällä valtuustokaudella partiolaiset ja nuoret ovat olleet edustettuna Myrskylyhty-nimellä, ja heillä oli kaksi paikkaa. Myös vasemmiston Sydän vasemmalla -valitsijayhdistyksellä on ollut kaksi paikkaa. Vihreillä on nykyisessä valtuustossa neljä paikkaa.

Jyväskylän seurakunnan tulokset vahvistetaan vaalilautakunnan kokouksessa tiistaina 22.11.

2022-11-21 01:33:59.0