Liisa Kuparinen valittiin kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi

Jyväskylän seurakunnan kirkkovaltuustoa luotsaa seuraavat kaksi vuotta Liisa Kuparinen (Avara kirkko.). Valtuuston varapuheenjohtajaksi kirkkovaltuusto valitsi Mauri Sompan (Kokoomus ja sit.). Kirkkovaltuusto kokoontui vuoden ensimmäiseen kokoukseen tiistaina 17.1.

Kirkkoneuvoston puheenjohtaja on kirkkoherra Arto Viitala. Neuvoston varapuheenjohtajaksi kaudelle 2023–2024 valittiin Erkki Puhalainen (Seurakuntaväki) ja hänen henkilökohtaiseksi varajäsenekseen Mauri Tervonen (Seurakuntaväki).

Kirkkoneuvoston muiksi jäseniksi vuosiksi 2023–2024 valittiin:
Reetta Suonpää (Avara kirkko, varalle Mette Toikkanen), Matilda Hamara (Avara kirkko, Atte Kesti), Oskari Rantala (Avara kirkko, Tuija Elina Toikkanen), Raija Sipinen (Seurakuntaväki, Mia Puolimatka), Inkeri Tuunanen (Seurakuntaväki, Tomi Pirttimäki), Pipsa Wilhelms (kok., Karoliina Saraste), Martti J. Kari (kok., Valtteri Vaherto), Markku Lahti (kesk., Anniina Savolainen), Jari Tuukkanen (kesk., Heikki Tynkkynen), Tuulikki Väliniemi (sd., Kirsi Vähäjylkkä), Jukka Linjama (Kristillisten perusarvojen puolesta, Tarmo Kemppainen).

Aluejohtokuntien jäsenet 2023–2026:

Keskustan alueen aluejohtokunta (Kaupunginkirkko/Huhtasuo): Siiri Muhonen, pj, (Lassi Hakonen), Sari Malmberg (Pirkko Rastas), Atte Kesti (Ronja Makkonen), Maisa Virolainen (Iisa Liu), Arto Penttinen (Veikko Ahola), Marja-Leena Rantalainen (Veera Kallio), Petteri Palojärvi (Anne Kocarová), Valtteri Vaherto (Mikko Tenhunen), Heikki Siuruainen (Arttu Karila), Marjatta Hynynen (Jorma Kallio), Erkki Lampinen (Vili Kotilainen).

Pohjoisen alueen aluejohtokunta (Palokka/Tikkakoski): Inkeri Tuunanen, pj. (Aino Viitanen), Mika Kelander (Veikko Päivinen), Sirkku Ingervo (Tapani Kaakkuriniemi), Tomi Pirttimäki (Anneli  Valkonen), Tapani Kalenius (Anniina Savolainen), Raija Kolu (Keijo Häkkinen), Anne Rahkonen (Leila Saikkonen), Antti Koskela (Panu Hulkkonen), Irmeli Ahola (Eija Viitanen), Petteri Rajala (Risto Mattila), Klaus Puroila (Mirja Lavonen-Niinistö).

Itäisen alueen aluejohtokunta (Kuokkala/Vaajakoski): Maria Taivassalo, pj. (Eeva-Kaisa Rouhiainen), Marjaana Wuolio (Hanna Nelimarkka), Maija Kumpulainen (Katja Räsänen-Vesala), Erkki Pesonen (Eeva-Liisa Reuter), Kirsti Kortekangas (Heikki Kuusela), Ari Tuikkanen (Jukka Krogerus), Sinikka Kilpikoski (Leena Hirvonen), Olli Saloheimo (Juhani Malinen), Jorma Holmstedt (Aimo Asikainen), Leena Ruotonen (Jaana Luukkonen-Kytömäki), Mikko Jegoroff (Seppo Seppälä).

Läntisen alueen aluejohtokunta (Keljonkangas/Keltinmäki/Korpilahti/Kortepohja/Säynätsalo): Tuija Elina Toikkanen, pj. (Iiro Uusitalo), Jussi Lehtimäki (Jussi Nokelainen), Minna Myllymäki (Irene Hallamäki), Hanna-Mari Launonen (Mari Haapavaara), Markus Ilomäki (Auli Tiirola), Minna Mustonen (Marko Haukkamäki), Pertti Pekkarinen (Jaana Jörgensen), Sirpa Pii-Keinonen (Annika Heikkilä), Peetu Luiro (Pasi Keinonen), Anne-Maria Perttula (Ahti El Massri), Kalle Sumelles (Kirsi Vähäjylkkä).

Kiinteistö- ja hautaustoimen johtokunta 2023–2026: Tuulia Kuntsi, pj. (Anniina Savolainen), Emilia Lakka (Meri Lumela), Henna Viinikainen (Anne Kovanen), Ari Tuikkanen (Mauri Tervonen), Eetu Heiska (Panu Huikkonen), Aimo Asikainen (Jari Colliander), Perttu Piironen (Eero Katainen).

Yhteisen seurakuntatyön johtokunta 2023–2026: Eila Tiainen, pj. (Mette Toikkanen), Tomi Pirttimäki (Aino Viitanen), Petri Janhunen (Veikko Ahola), Jussi Ojala (Ilkka Raittila), Mirja Lavonen-Niinistö (Linda Pippuri), Heikki Tynkkynen (Jussi Lehtimäki), Irmeli Ahola (Aleksi Murtojärvi), Vilja Paavola (Veera Pajala).

Perheasiain neuvottelukeskuksen ja palvelevan puhelimen yhteisjohtokunta 2023–2026: Mia Puolimatka, pj. (Raija Hämynen), Leena Lyytinen (Eila Laitinen), Irmeli Ahola (Marianne Koikkalainen).

Sairaalasielunhoidon yhteisjohtokunta 2023–2026: Terhi Pulli, pj. (Hannu Piispanen), Mauri Paajanen (Raija Sipinen), Marge Miettinen (Jere Minkkinen).

Keski-Suomen IT-yhteistyöalueen yhteisjohtokunta 2023–2024: Petteri Palojärvi, pj. (Kristiina Kronholm), Anna Vikström (Iisa Liu).

Suhteellisten vaalien vaalilautakunta 2023–2026: Meri Lumela (Pipsa Wilhelms), Tomi Pirttimäki (Eero Katainen), Siiri Muhonen (Heikki Tynkkynen).

Arvioinnin johtokunta 2023–2026: Karoliina Piironen, pj. (Sara Ranta), Markku Ikkala (Reijo Kytölä), Maire Lilja (Susanna Myllyniemi), Yrjö Damskägg (Mikko Seppälä), Jari Ritsilä (Antti Hirvensalo).

2023-01-17 19:27:00.0