Kirkonkellot soivat tukea Ukrainalle perjantaina 24.2.

Kirkonkellot soivat ympäri maa­ta tukea Ukrainalle hyökkäys­sodan syttymisen vuosipäivänä perjantaina 24.2. kello 12. Rau­hankellot soivat symbolisen tu­en ilmauksena myös Jyväskylän seurakunnan kirkoissa: Kaupun­ginkirkossa, Taulumäen, Kuokka­lan, Korpilahden, Palokan ja Tik­kakosken kirkoissa sekä Jyväskylän ortodoksikirkossa.

Kaupun­ginkirkossa, Kuokkalan kirkossa ja Vaajakosken Wessissä on lisäk­si rauhanrukoushetki kirkonkel­lojen soiton jälkeen. Ukrainan puolesta rukoillaan Jyväskylän seurakunnan jumalanpalveluksissa sunnuntaina 26.2.

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon piispat ovat kutsuneet seurakunnat ympäri Suomen osoittamaan tukeaan Ukrainalle Venäjän Ukrainaan hyökkäämisen vuosipäivänä 24. helmikuuta.

– Venäjän laiton hyökkäys Ukrainassa jatkuu. Kärsimyksen ja uhrattujen ihmishenkien määrä on kestämätön. Ukrainalaiset tarvitsevat kaiken saatavilla olevan avun ja tuen. Sodan vaikutukset ulottuvat laajalle ja synnyttävät huolta myös täällä Suomessa. Tarvitsemme yhteenkuuluvuutta ja keskinäistä huolenpitoa, piispojen julkilausumassa todetaan.

2023-02-20 09:32:28.0