Jyväskylän seurakunnan hautaustoimen päällikkönä aloittaa syksyllä Tuija Pajunen

Jyväskylän seurakunnan uusi hautaustoinen päällikköTuija Pajunen ulkona takanaan vehreä metsämaisema.

Jyväskylän seurakunnan hautaustoinen päällikköksi valittu Tuija Pajunen.

Jyväskylän seurakunnan hautaustoimen päälliköksi valittu ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon hortonomi Tuija Pajunen aloittaa virassaan syyskuun alussa. Hän siirtyy seurakunnalle Jyväskylän kaupungin viherpalvelupäällikön tehtävästä.

Pajunen, 53, on pitkän linjan viherammattilainen, ja hänellä on 20 vuoden työkokemus hautaustoimesta Jämsän seurakunnassa. " Hautausmaiden viheralueet ovat lähellä sydäntäni. Ne ovat merkityksellisiä myös siellä vieraileville ja meille kaikille elämän käännekohdissa", hän kuvailee.

Seurakunnan kirkkoneuvosto valitsi Pajusen hautaustoimen päällikön virkaan kokouksessaan 7. kesäkuuta haastattelutyöryhmän esityksen mukaisesti. Virka avautui haettavaksi, kun edellinen viranhaltija Antti Pekuri siirtyy eläkkeelle.

Viime vuosikymmenien muutoksista tuleva hautaustoimen päällikkö nostaa erityisesti tuhkahautausten lisääntymisen, ja tulevana kehittämiskohteena viheralueiden monimuotoisuuden. Mielenkiintoinen tehtäväalue on myös syksyllä valmistuneen seurakunnan metsästrategian toteuttaminen käytännössä.

– Jyväskylän seurakunnan hautaustoimea on hoidettu hyvin ja asiantuntemuksella. On kunnia asia saada jatkaa tästä eteenpäin, Pajunen sanoo.

Lisätietoja:

Jussi Kaulio