Jyväskylän hautausmailla toimii heinäkuusta lähtien uusi hautojen hakupalvelu

Jyväskylän seurakunnan hautausmaiden hautojen sijaintia voi jatkossa etsiä uudesta, mobiiliystävällisestä hakupalvelusta.

Verkosta löytyvä palvelu kattaa noin 60 000 vainajan viimeisen lepopaikan kaikilla seurakunnan kuudella hautausmaalla. Mukana ovat Korpilahden, Lahjaharjun, Mäntykankaan, Säynätsalon ja Tikkakosken hautausmaat sekä Vanha hautausmaa.

Kesä-heinäkuun vaihteessa julkaistava palvelu löytyy osoitteista hautakartta.fi/jyvaskylanseurakuntaLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai jyvaskylanseurakunta.fi/hautakarttaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Palvelu toimii kirjoittamalla hakuun vainajan nimi. Palvelu ehdottaa kaikkia eri Jyväskylän seurakunnan hautausmailla lepääviä samannimisiä vainajia ja antaa syntymä- ja kuolinvuodet. Haun voi rajata myös suoraan tietylle hautausmaalle, ja se toimii suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Oikeaa hakutulosta klikkaamalla hautakartta näyttää haudan paikan hautausmaan pohjakartalla.

Hauta ei löydy hautakartasta, jos sen hallinta-aika on päättynyt tai vainaja ei ole vielä hautakartan tietokannassa. Hautatiedot päivittyvät palveluun noin kuukauden välein. Hakupalvelun on toteuttanut Geometrix Oy yhteistyössä Jyväskylän seurakunnan kanssa.

Mervi Muinonen
Ylipuutarhuri, ympäristövastaava