Kirkkovaltuuston päätökset käsiteltävä uudelleen

Eilisessä kirkkovaltuuston kokouksessa on tehty muotovirhe. Tämän vuoksi kokousasiat pitää käsitellä uudelleen.

Muotovirhe syntyi, kun valtuuston varsinainen jäsen jätti ilmoittamatta olevansa estynyt osallistumaan kokoukseen. Hänen tilalleen kokouspaikalle saapui varajäsen, jota ei ollut kutsuttu kokoukseen virallisen järjestyksen mukaisesti. Varajäsenen läsnäolon oikeutusta ei kukaan huomannut kokouspaikalla epäillä. Virhe havaittiin kokouksen pöytäkirjan tekemisen yhteydessä tänään.

Kirkkoneuvosto ottaa asiaan kantaa ensi viikon kokouksessaan. Tiistaina kokoontuva neuvosto päättää asioiden uudelleenkäsittelyn aikataulusta. Kirkkoneuvoston puheenjohtaja, kirkkoherra Arto Viitala pitäisi luontevana, että eilisen kokouksen asiat käsitellään uudelleen joulukuussa kokoontuvassa kirkkovaltuustossa.

Lisätietoja: hallintojohtaja Anu Lajunen 050 340 9888, kirkkoherra Arto Viitala 0400 540 490

Wed Oct 26 15:11:13 EEST 2016