Jouluradio oli Suomen kolmanneksi tavoittavin radiokanava – nuorten keskuudessa ykkönen

Jouluradio oli toista vuotta peräkkäin koko Suomen kolmanneksi tavoittavin radiokanava ja neljänneksi kuunnelluin kanava. Jouluradio oli viikkotavoittavuudessaan 15–24-vuotiaiden kohderyhmässä koko Suomen ykkönen ja naisten keskuudessa toiseksi tavoittavin kanava.

Tiedot käyvät ilmi Kansallisen Radiotutkimuksen (KRT) joulukuun 2023 raporteista viikoilla 48–52, eli 27.11.–31.12.2023.

– Jouluradio on vuosien varrella vakiinnuttanut asemansa joulunajan suosittuna tunnelmanluojana. Kanava tavoitti joulukuussa 2023 keskimäärin 831 000 suomalaista viikon aikana, mikä vei sen radiokanavien kolmen kärkeen, kertoo Finnpanelin asiakkuuspäällikkö Mervi Raulos.

Kansallinen Radiotutkimus on Yleisradion ja kaupallisten radioiden yhteistutkimus.

Jouluradion teettämän kuuntelijakyselyn mukaan Jouluradio onnistui luomaan kuuntelijoille joulun tunnelman. Jouluradion tärkeänä tehtävänä on myös ylläpitää joulumusiikkikulttuuria sekä antaa estradi uudelle joulumusiikille ja sen tekijöille.

Jouluradion nettikanavia kuunnellaan paljon myös ulkomailla ja se on tärkeä kanava monelle ulkosuomalaiselle. Viime vuonna Jouluradiota kuunneltiin 146 maassa. Jouluradio järjestikin heitä varten joulukuussa Joulun toiveet merten takaa -toivekonsertin yhteistyössä Merimieskirkon kanssa.

JouluradioLinkki avautuu uudessa välilehdessä on kahdeksan kanavan joulumusiikkiperhe ja verkkomedia. Pääkanavaa voi kuunnella perinteisillä radiotaajuuksilla ja kaapeliverkossa lähes koko Suomessa. Kahdeksan eri joulumusiikkityyleihin erikoistunutta verkkokanavaa täydentävät kanavaperheen. Jouluradio on evankelis-luterilaisten seurakuntien lahja kuuntelijoille ja sen mahdollistavat seurakunnat ympäri Suomen.

2024-01-24 11:50:00.0