Selvityksessä esitetään Petäjäveden, Joutsan ja Toivakan seurakuntien liittämistä Jyväskylän seurakuntaan – myös Hankasalmi mukana kapitulin aloitteessa

Keski-Suomen seurakuntien seurakuntajakoa koskeva selvitys on valmistunut ja luovutettu Lapuan hiippakunnan tuomiokapitulille. Selvityksessä esitetään Petäjäveden, Joutsan ja Toivakan seurakuntien lakkauttamista ja liittämistä osaksi Jyväskylän seurakuntaa.

Tuomiokapituli käsittelee raporttia istunnossaan 14.2. ja päättää mahdollisesta seurakuntajaon uudistamista koskevasta aloitteesta.

Raportin perusteella asian esittelijänä toimiva lakimiesasessori Tuomas Hemminki on arvioinut, että aloitetta laadittaessa myös Hankasalmen seurakunnan osalta seurakuntajaon uudistaminen on tarpeellista ja tarkoituksenmukaista. Mahdollinen tuomiokapitulin aloite koskee siten Jyväskylän, Petäjäveden, Joutsan, Toivakan ja Hankasalmen seurakuntia.

Selvitystyön raportin ja esityksen Lapuan kapitulille toteutti kehittämiskonsultti Sami Lahtiluoma.

Selvityksessä ovat olleet mukana Jyväskylän, Toivakan, Joutsan, Muuramen, Uuraisten, Hankasalmen ja Petäjäveden seurakunnat.

2024-01-31 11:17:00.0