Jyväskylän seurakunta mukana Earth Hour -tempauksessa 23.3.

Maailmanlaajuinen ympäristötapahtuma Earth HourLinkki avautuu uudessa välilehdessä toteutuu jälleen lauantaina 23.3.2024 kello 20.30–21.30. Valot sammuvat jaetun ympäristöhuolen ilmauksena myös Jyväskylän seurakunnan kirkoista eri puolilla kaupunkia.

Lauantaina tunnin ajaksi pimenevät Jyväskylän Kaupunginkirkko sekä Taulumäen ja Kuokkalan kirkot. Valot sammuvat myös Vähä-Vesankajärven rannalla sijaitsevassa Vesalan leiri- ja toimintakeskuksessa.

Jyväskylän seurakunta on kuulunut kirkon ympäristödiplomiseurakuntiin vuodesta 2011 lähtien. Ympäristödiplomi on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon oma ympäristöjärjestelmä, jonka avulla seurakunnat pyrkivät torjumaan ilmastonmuutosta ja suunnittelemaan toimintaansa hiilineutraaliksi vuoteen 2030 mennessä. Earth Hour -tapahtumaan seurakunta on osallistunut sen alusta, vuodesta 2009 lähtien.

Tue Mar 19 13:12:46 EET 2024