Pääsiäinen kutsuu surun ja ilon maisemiin

Jyväskylän seurakunnan pääsiäisajan tapahtumat kutsuvat jyväskyläläisiä jälleen koko kristikunnan suureen juhlaan. Palmusunnuntaista 24.3. lähtien kirkoissa seurataan Jeesuksen kärsimystietä kiirastorstain ja pitkäperjantain kautta aina pääsiäiseen – Kristuksen ylösnousemusjuhlaan – saakka.

Hiljaisella viikolla seurakunnan kirkoissa järjestetään useita hartaushetkiä ja jumalanpalveluksia. Myös perheen pienille on tarjolla omia kirkkohetkiä, joissa pääsiäisen tapahtumia ihmetellään elämyksellisesti ja lapsilähtöisesti. Kaikki seurakunnan pääsiäiskirkot löytyvät osoitteesta jyvaskylanseurakunta.fi

Jyväskylässä pääsiäisen syviä teemoja, surua ja iloa, voi kokea myös Jyväskylän Pääsiäinen -taidefestivaalilla 23.3–1.4. Kaiken ikäisille kaupunkilaisille suunnattu, pääosin maksuton taidetapahtuma sisältää muun muassa konsertteja, keskustelua ja elokuvanäytöksen. Festivaali on osa Jyväskylän seurakunnan pääsiäisajan tapahtumia, ja sen koko ohjelma löytyy osoitteesta jyvaskylanseurakunta.fi/jyvaskylan-paasiainen-2024.

Wed Mar 20 10:57:42 EET 2024