Kaupunginkirkon julkisivun kunnon tutkimukset jatkuvat – pääovelle rakennettu suojattu kulkuyhteys

Kaupunginkirkon julkisivun kunto selvitetään ensi viikolla kirkon ulkoverhouksesta pudonneen tiilen vuoksi. Selvityksen tekee kuntotutkija Jyväskylän seurakunnan toimeksiannosta. Edelleen selvitetään myös tiilen putoamisen syytä.

Kaupunginkirkon seinästä irtosi tiili pääoven kohdalta viime viikolla. Samasta kohtaa poistettiin myös joitakin irtoamassa olevia tiiliä. Varotoimenpiteenä kulku kirkkoon suljettiin pääovien kautta.

– Nyt sisäänpääsy kirkkoon turvataan kirkon eteen pystytetyllä suojatulla kulkuyhteydellä. Pääovelle pyritään takaamaan myös suojakatoksellinen esteetön kulku, kertoo Jyväskylän seurakunnan kiinteistöpäällikkö Maritta Lukkarinen.

Suojatun kulkuyhteyden rakensi viereisen parkkihallityömaan P-Paraatin rakennusurakoitsija.

Sunnuntain 28.4. messu kello 10 järjestetään Kaupunginkirkossa normaalisti, ja kirkkoon voi kulkea pääovien kautta.

Kaupunginkirkko on valmistunut vuonna 1880. Isompaa remonttia kirkon julkisivuun ei ole tehty kirkon valmistumisen jälkeen. Kaupunginkirkko on tarkoitus peruskorjata lähivuosina.

Fri Apr 26 11:19:06 EEST 2024