Kaste- ja vihkivaraukset avoinna perjantaina 17.5. klo 11.30-15.00

Bongaa pappi ja fiilistele kesää Suvivirren sävelin Yläkaupungin Yössä

Yläkaupungin Yö -kaupunkifestivaali järjestetään 17.–19.5. Viikonlopun aikana nähdään yli 200 maksutonta ja monitaiteista esitystä. Jyväskylän seurakunta on festivaalin yksi pääyhteistyökumppaneista.

Jyväskylän seurakunta järjestää ohjelmaa Kaupunginkirkossa ja eri puolilla kaupunkia.

Jyväskylän seurakunnan papit jalkautuvat joukolla yöhön perjantaina 17.5. ja lauantaina 18.5. kello 18–22. Papin voi bongata puistossa, kadunvarressa, baarissa tai muualla yläkaupungilla, ja hänet tunnistaa valkoisesta papinkauluksesta. Papin kanssa voi keskustella luottamuksellisesti mistä vain, antaa palautetta tai jutella niitä näitä.

Alkavaa kesää juhlistetaan Yläkaupungin Yössä Suvivirren sanoin ja sävelin. Suvivirttä pääsee laulamaan yhdessä muiden kanssa lauantaina 18.5. Mäki-Matin perhepuistossa kello 13, Yliopiston pääkirjasto Lähteen portailla kello 17, Harjun portailla kello 18.30 ja Toivolan vanhalla pihalla kello 20.

Kaupunginkirkossa on festivaalin aikana neljä konserttia. Perjantaina 17.5. kello 19 on näyttelijä Tytti Vänskän ja harmonikkataiteilija Matti Ekmanin elämänmakuinen lauluilta. Konsertti koostuu pääosin Anna-Mari Kähärän säveltämistä runoilija L. Onervan runoista.

Perjantai-ilta päättyy kello 21 hieman erilaiseen iltarukoukseen Pekka Björnisen säveltämän Pacem-jazzmessun sävelissä. Musiikista vastaavat Markus Lajunen, puhaltimet, Panu Korhonen, piano, Ilona Rimpilä, basso ja Esko Turpeinen, rummut. Laulukvartetissa ovat mukana Anne Federley, Piia Laasonen, Mikko Miettinen ja Juho-Kusti Väätäinen.

Jyväskyläläinen kitaristi Tuomas Paukku on soolokeikalla Kaupunginkirkossa lauantaina 18.5. kello 19. Ohjelmassa on Paukun omia sävellyksiä sekä tulkintoja valikoiduista jazzstandardeista ja klassisen musiikin pikkukappaleista.

Myöhäisillan konsertissa kello 21 Kaupunginkirkossa nähdään Jere Valkonen yhtyeineen. Jyväskyläläisen folk-lauluntekijän konsertissa kuullaan musiikkia niin menneiltä vuosilta kuin vielä julkaisemattomalta kakkoslevyltäkin. Yhtyeessä soittavat kitaristilaulaja Valkosen lisäksi Riku Haapala, basso, Henry Lightfoot, rummut ja Mathias Hermansson, koskettimet.

Kaikkiin Kaupunginkirkon konsertteihin on vapaa pääsy.

Jyväskylän seurakunta on mukana myös perhetapahtumassa Mäki-Matin perhepuistossa 18.5. kello 10–14.

Tarkemmat tiedot Jyväskylän seurakunnan ohjelmasta Yläkaupungin Yössä osoitteessa jyvaskylanseurakunta.fi/ylakaupunginyoLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Yläkaupungin Yön koko ohjelma osoitteessa ylakaupunginyo.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

2024-04-30 14:51:59.0