Kaste- ja vihkivaraukset avoinna perjantaina 17.5. klo 11.30-15.00

Kaupunginkirkon käyttöä on turvattu poistamalla julkisivun irti olleita tiiliä

Kaupunginkirkon seinästä irtosi tiiliä pääoven kohdalta perjantaina 12.4. Kaupunginkirkon julkisivuun toteutetussa kuntoarviossa irronneita tiiliä ja irronnutta laastia löytyi lisää eri puolilta rakennusta. Irtonainen materiaali on otettu tällä viikolla hallitusti alas kirkon käytön turvaamiseksi.

– Kirkon julkisivussa on vuosien aiheuttamaa kulumaa ja paikoin nähtävissä myös aiempia paikkauksia. Välittömät turvallisuusriskit on nyt kuitenkin poistettu ja tilannetta seurataan, kertoo Jyväskylän seurakunnan kiinteistöpäällikkö Maritta Lukkarinen.

Pääovien kohdalle rakennettu suojattu kulkuyhteys on edelleen käytössä. Sunnuntain 5.5. messu kello 10 sekä muut tilaisuudet järjestetään Kaupunginkirkossa normaalisti.

Kaupunginkirkko on valmistunut vuonna 1880 ja sen peruskorjaussuunnittelu on tarkoitus toteuttaa vuoden 2025 aikana.

Fri May 03 14:05:31 EEST 2024