Oscar Lema tietää, miten kirkko kasvaa

Apulaispiispa Oscar Lema kertoo Tansanian luterilaisen kirkon kasvun ihmeestä. Hän vierailee Jyväskylässä noin viikon verran ensi sunnuntaista alkaen.
Oscar Lema kuva 20160911_L.jpg

Tansanialainen Victoriajärven itäisen hiippakunnan apulaispiispa Oscar Lema vierailee Jyväskylässä marraskuussa. Tansanian kirkko on yksi suurimmista luterilaisista kirkoista maailmassa, ja se kasvaa nopeasti.

Tansanian itäisessä hiippakunnassa on varakkaita ihmisiä ja seurakunnat ovat aktiivisia, varsinkin kaupungeissa. Mutta ei tarvitse mennä kauas löytääkseen köyhiä ihmisiä ja köyhiä seurakuntia.

Alueen väestö on pääosin sukumoita, joista 90 prosenttia on perinteisen uskonnon kannattajia. Lähetystyölle on edelleen tarvetta. Noituuden vuoksi naisia ja albiinoja tapetaan. Valtio tekee kaikkensa asian eteen, mutta lähetystyöllä voidaan auttaa ja jopa lopettaa väkivalta.

Suomen Lähetysseura tukee Victoriajärven itäisen hiippakunnan seurakunta- ja lähetystyötä, Vuonna 2010 toimitansa aloittanutta Nyakaton raamattukoulua ja muuta työntekijäkoulutusta, kummilapsityötä sekä nais-, lapsi- ja nuorisotyötä.

Oscar Lema on toiminut 12 vuotta pappina. Viimeiset neljä vuotta  hän on työskennellyt apulaispiispana Victoriajärven itäisessä hiippakunnassa.

Apulaispiispa Leman vierailu on osa Lapuan hiippakunnan kansainvälisyyshanketta. Hankkeen tavoitteena on hakea lähetysyhteistyökirkolta vaikutteita seurakuntien kasvatustyöhön.

Messu su 20.11. klo 10, Keltinmäen kirkko, saarna Oscar Lema. Lähetyslounas ja tieto Victoriajärven itäisen hiippakunnan työstä.

Huoltamomessu su 20.11. klo 16, Neulaskoti, Lema.

Majataloilta ti 22.11. klo 18, Vaajakosken kirkko. Kahvit, musiikkia ja Tansaniasta

Nuortenilta ke 23.11. klo 19, Polttolinja, Kuokkala.

Virtailta / Nightbreak, to 24.11. klo 18 Yliopistonkatu 26 B. Virtaa, valoa ja kasvun ihmettä Tansaniasta

Piispalliset tapäiväkahvit pe 25.11. klo 14, Tikkakosken kirkko, mukana Lema.

Mon Nov 14 13:30:02 EET 2016