Kirkko laajeni Minecraftiin

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon lastenkirkko.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä-palvelu on laajentanut toimintaansa suosittuun Minecraft-pelimaailmaan. 7–10-vuotiaille suunnatussa Fisucraftissa voi muun muassa rakentaa kirkkoja, ratkaista tehtäviä ja seikkailla sekä rakentaa vapaasti omia rakennelmia.

- Fisucraft on lasten näköinen palvelin - siellä on seikkailtavaa juuri sopivassa määrin. Parasta on luovuus. On mahtavaa päästä suunnittelemaan rakennuksia ja onnistua, Fisucraftia kehittämässä ollut 14-vuotias Tiitus Hopia kertoo.

Hiljaisen viikon ja pääsiäisen aikana voi Fisucraftissa käydä tutustumassa vähitellen rakentuvaan Jerusalemiin. Minecraft-Jerusalem näyttää sellaiselta kuin se olisi voinut olla Jeesuksen elinaikana. Minecraft-Jerusalemista löytyy muun muassa Jerusalemin temppeli, Herodeksen palatsi, Getsemanen puutarha ja Golgata.

Jeesus ratsasti Fisucraftissa Jerusalemiin palmusunnuntaina 29.3. klo 18. Palmusunnuntain tapahtumat ovat katsottavaissa Youtubessa. Seikkailussa kuljetaan katsomassa Jerusalemissa olevia paikkoja.

Viimeinen ehtoollinen, Jeesus Getsemanessa ja vangitseminen ovat vuorossa keskiviikkona 1.4. klo 18 komennolla /warp viimeinenehtoollinen. Toisena pääsiäispäivänä 6.4. pääsee mukaan klo 18 komennolla /warp paasiainen. Seikkailussa tutustutaan tapahtumapaikkoihin.

Minecraft on vähintään seitsemän vuotta täyttäneille tarkoitettu, maailmalla ja Suomessa laajan suosion saavuttanut peli. Lastenkirkon Fisucraft-pelipalvelimella pelaaminen on maksutonta, mutta pelaamiseen tarvittava Minecraftin tietokoneversio maksaa noin 20 euroa. Fisucraft-palvelimelle voi Minecraftissa kirjautua osoitteella pelaa.fisucraft.net.

2015-03-30 15:09:18.0