Onko Lutherissa ytyä?

Luther leivon enkä muuta voi_THUMB.png

Onko Martti Lutherissa vielä ytyä vai vai haudataanko hänet historian hämärään? Onko Lutherin perintö uskontoa, politiikkaa vai moraalia?
Teologian tohtori Juhani Forsberg pohdiskelee reformaattorin perintöä Seniorifoorumissa tiistaina 29.11. klo 15. Paikka on Sepänkeskus, Kyllikinkatu 1. Musiikki Tuula Hakkarainen. Kahvit klo 14.30.

- Nykyisin luterilaisten kirkkojen suoranainen sekaantuminen maallisen vallan ohjailuun ei liene kovin polttava kysymys. Suurempi ongelma kirkon sisällä on unohtaa Lutherin reformaation ydin: miten me syntiset ihmiset kestämme Jumalan edessä? Jos tuo kysymys ei ohjaa kristillisen uskon tulkintaa, silloin se tietoisesti tai tiedostamatta kaventuu hyvän elämän moraalisiksi neuvoiksi tai maailmanparannusohjelmiksi. Ne ovat hyviä ja hyödyllisiä, mutta ratkaisevasti vajavaisia, Forsberg kirjoittaa reformaation merkkivuoden blogissaan.

Tue Nov 22 13:30:35 EET 2016