Kirkkohallitus esittää jaettavaksi seurakunnille 107 miljoonaa euroa ensi vuonna

Valtio maksaa korvausta Kirkon keskusrahastolle yhteiskunnallisten tehtävien hoidosta 114 miljoonaa euroa vuonna 2016. Kirkkohallituksen täysistunto esittää toukokuussa kokoontuvalle kirkolliskokoukselle, että ensi vuonna seurakunnille jaetaan 107 miljoonaa euroa. Jako tehdään euroa/kunnan jäsen -perusteella, jolloin korvaus olisi noin 19,50 euroa/kunnan jäsen/vuosi.

Täysistunto esittää myös, että Kirkkohallitus jakaa 5 miljoonaa euroa seurakunnille avustuksina kulttuurihistoriallisesti merkittävien rakennusten kunnossapitoon. Valtionkorvauksesta 2 miljoonaa euroa käytetään Kirjuri-jäsentietojärjestelmän kehittämiseen ja ylläpitoon.

2015-04-22 09:41:01.0