Hyvää mieltä joulukeräyksillä

Joulupata_THUMB.jpg

Joulu herättää tahdon tehdä ja antaa hyvää. Tänäkin vuonna kristilliset järjestöt ja organisaatiot antavat siihen erinomaisen mahdollisuuden joulukeräyksillään.

Kirkon Ulkomaanavun Toisenlainen lahja on ekologinen ja eettinen lahja, jolla voi ilahduttaa ystävää ja samalla auttaa kehitysmaiden ihmisiä. Toisenlaisen lahjan avulla voi antaa muun muassa ammatin Naisten pankin kautta, koulupuvun tai vaikkapa perinteisen vuohen. Kattavaa lahjavalikoimaa pääset tarkastelemaan Toisenlaisen lahjan verkkosivuillaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Suomen Lähetysseuran Kauneimmat joululaulut soivat tänä vuonna unohdetuille lapsille. Seurakuntien järjestämissä Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa kerätään kolehti Suomen Lähetysseuran ulkomaiseen työhön. Lähetysseura ohjaa keräystulot kehitysmaiden lasten koulutukseen, lasten ja äitien terveydenhuoltoon sekä perheiden toimeentulomahdollisuuksien parantamiseen.

Kolehtihaavia voi kartuttaa myös soittamalla tai tekstiviestillä. Lahjoitusohjeet löytyvät Lähetysseuran verkkosivuilta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Suomen Pipliaseuran Betlehemin lapsi -keräys tukee kristittyjä palestiinalaislapsia alueilla, joilla heitä kohtaa syrjintä ja jopa vainot. Lapsille ja nuorille järjestetään leirejä ja retkiä sekä opetetaan raamatunkertomuksia nukketeatterin ja draaman keinoin yhteistyössä paikallisten kirkkojen ja koulujen kanssa. Lahjotuksen voit tehdä Pipliaseuran verkkosivuillaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Lähetysjärjestö Kylväjän joulukeräysLinkki avautuu uudessa välilehdessä kohdistuu Bangladeshiin. Keräyksen tuotot käytetään paikallisten terveysolojen parantamiseen ja heikossa asemassa olevien aseman kehittämiseen. Maassa, jossa äitiyskuolleisuus on korkea, mahdollistetaan joululahjoitusvaroin turvallisempia synnytyksiä ja parannetaan ihmisten toimeentuloa kyyhkysten tai vuohien kasvattamisen avulla.

Medialähetysjärjestö Sanansaattajien (Sansa) Jaa parasta joululahjaaLinkki avautuu uudessa välilehdessä -joulukeräyksessä on tänä vuonna neljä kohdetta. Tukea voi televisiokanava SAT-7 Türk, joka jakaa evankeliumin sanomaa turkkilaisille kristityille, joita on maassa uskonnollisena vähemmistönä noin 0,2 prosenttia. Toisena kohteena ovat luonnonkatastrofien uhreiksi Aasiassa joutuneet, joille tehdään kriisiradiota. Avustuskohteina ovat myös iranilaislapset sekä syyrialaisnuoret.

Kansanlähetyksen (SEKL) joulukeräykselläLinkki avautuu uudessa välilehdessä tuetaan tänä vuonna juutalaisten keskuudessa tehtävää työtä. Kerätyillä varoilla tuetaan yksinhuoltajaperheitä sekä aviopareja, tarjotaan kristillistä peruskoulutusta Jerusalemin Makor Hatikvah -koulussa, tehdään diakoniatyötä ja tavoitetaan opiskelijoita.

Kansan Raamattuseuran joulukeräys nostaa tänä vuonna kohteekseen yksinäiset nuoret ja nuoret aikuiset. Keräykseen osallistumalla tuetaan matalan kynnyksen kohtaamispaikkojen rakentamista, joihin kuka tahansa nuori tai nuori aikuinen on tervetullut omana itsenään.

Keräykseen voi osallistua Kansan Raamattuseuran verkkosivuilla.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Patmos Lähetyssäätiön Operaatio Joulun Lapsi vie iloa ja toivoa Euroopan köyhimmille lapsille kenkälaatikoihin pakatuilla joululahjoilla tänäkin vuonna. Lahjoitusvaroilla valmistetaan lahjoja, katetaan pakettien kuljetuskustannukse ja rahoitetaan lasten Suuri Seikkailu -opetuslapseuskouluja.

Operaatio Joulun lapseen pääset mukaan Patmoksen verkkosivujenLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta.

Pelastusarmeijan joulupadat pystytetään jo 110. kertaa ympäri Suomea. 16.12–23.12. järjestettävän keräyksen tuotolla autetaan Suomessa asuvia vähävaraisia lapsiperheitä, yksinäisiä vanhuksia ja syrjäytymisvaarassa olevia nuoria. Pelastusarmeija jakaa Joulupadasta saatavat varat ruokana, vaatteina ja lahjakortteina.

Keräykseen voit osallistua joko padoilla tai verkkosivustolla. SivustollaLinkki avautuu uudessa välilehdessä on mahdollista myös perustaa oma joulupata ja kartuttaa sen pottia yhteisöllisesti.

Fri Dec 02 08:54:00 EET 2016