Juhlajumalanpalvelus Taulumäen kirkossa aloittaa itsenäisyyspäivän juhlallisuudet

Itsenäisyyspäivän juhlallisuudet alkavat Jyväskylässä juhlajumalanpalveluksella Taulumäen kirkossa klo 10. Sanajumalanpalveluksessa saarnaa sotilaspastori Janne Huikko, mukana myös Jyväskylän Veteraanikuoro avustajaan Harmaat Herrat Timo Laakson johdolla.

Vanhan hautausmaan sankarihaudalla on seppeleenlasku klo 11.30.

Itsenäistyyspäivän juhla Jyväskylän Paviljongissa alkaa klo 13. Juhlapuhujana on maakuntajohtaja Tapani Mattila, tervehdyspuheen pitää kaupunginhallituksen puheenjohtaja Riitta Mäkinen. Juhlassa esiintyvät Ilmavoimien soittokunta solistinaan Arja Koriseva, lapsikuoro Kolmekuutoset, Jyväskylän Poikakuoro sekä tanssijat Saga Elgland ja Visa Niemelä. Juhlaan on vapaa pääsy. Kahvitarjoilu klo 12.

Itsenäisyyspäivän soihtukulkue lähtee yliopiston päärakennuksen edestä klo 18 kohti Vanhaa hautausmaata. Jyväskylän yliopiston opettajakoulutuslaitoksen 1. vuosikurssin opiskelijat laskevat seppeleen sankarihaudalle.

Mon Dec 05 15:10:01 EET 2016