Yhteislaulajaisissa Suvivirsi ja muita kevätlauluja

Suvivirsi auttaa Kambodzan lapsia kouluun.
1702112_suvilintu_THUMB.jpg

Suvivirsi kajahtaa jälleen Jyväskylässä

Herääminen linnunlauluun tuo ensimmäiset tuulahdukset keväästä. Toinen kevään ja jo kynnyksellä odottavan kesän merkeistä on Suvivirsi. Tänä vuonna Suvivirren sunnuntaita vietetään laulutapahtumien merkeissä 24.5. Jyväskylässä yhteislaulu raikaa Kirkkopuistossa tuolloin klo 14 alkaen. Sateen sattuessa turvapaikan suo Kaupunginkirkko. Lauluja säestää Kuokkalan pelimannit. Tapahtuma on maksuton, mutta kolehdin voi lahjoittaa tekstarilla Kirkon Ulkomaanavun kautta koulujen rakentamiseen Kambodzaan. Numero, johon tekstarin voi laittaa, kerrotaan tapahtumassa.
Vuoden 2015 Suvivirsi-kampanjan kohde on Kambodžassa, Battambangissa sijaitseva Slorkramin alakoulu. Ala-koulun luokkatilat ovat todella huonossa kunnossa ja ovat suorastaan vaarallisia pienille oppilaille. Keräyksen varoin on tarkoituksena peruskorjata koulurakennus, mutta myös rakentaa aivan uusi rakennus, jossa oppilaat voivat käydä mm. tukiopetuksessa, käyttää tietokoneita ja opettajat saavat sosiaalitilat.
Tällä hetkellä budjetti koko projektille on noin 70 000 euroa.

Vuoden 2015 Suvilinnun lähettiläinä toimivat äänekoskelaislähtöinen muusikko Tommi Kalenius sekä ohjaaja-käsikirjoittaja Johanna Vuoksenmaa. He kuvasivat uuden Suvivirsi-videonLinkki avautuu uudessa välilehdessä Kambodžassa helmikuun alussa.
- Halusin tuoda esiin sen, kuinka tärkeää koulutus on ja kuinka tiedonvalo on meille kaikille uusi alku kuin ’Jo joutui armas aika’. Teimme musiikkivideon käänteisellä ajatuksella, sillä kun Suomessa Suvivirsi raikaa koulujen loppumisen kunniaksi, Kambodžassa Suvivirsi tarkoittaa uutta alkua, mahdollisuutta päästä kouluun, kertoo Vuoksenmaa.

Wed May 13 10:31:01 EEST 2015