Tiekirkot avaavat taas ovensa

Taulumäen ja Korpilahden kirkot sekä Kaupunginkirkko avaavat taas ovensa kesämatkailijoille yhdessä noin 250 muun Tiekirkon kanssa.
1793055_Tiekirkot_THUMB.png

Pääteiden varsilla on avoinna reippaat 250 kirkkoa ympäri kesäistä Suomea. Tiekirkot ja niiden vaalitut ympäristöt ovat ikkuna historiaan, arkkitehtuuriin ja kulttuuriin.

Jyväskylän seurakunnassa ovet ovat avoinna Taulumäen kirkossa, Kaupunginkirkossa ja Korpilahden kirkossa 16.6.–15.8. Taulumäen kirkko on auki ma-pe klo 11-19, Kaupunginkirkko ja Korpilahden kirkko ma-pe klo 11-18. Kirkoissa on opaspalvelu. Kuokkalan kirkko on avoinna toiminnan yhteydessä ja erikseen sovittaessa. Opastus ryhmiä varten tilataan etukäteen.

Suomen ensimmäiset Tiekirkot avautuivat 1990-luvun alussa, jolloin avoinna oli muutama kirkko Pohjois-Suomessa. Saksasta lähtenyt idea avointen ovien kirkoista on vuosien mittaan saanut siivet. Mukana on sekä evankelisluterilaisia että ortodoksisia kirkkoja. Uusia kirkkoja tulee mukaan joka vuosi.

2015-05-27 10:11:32.0