Tule keskustelemaan Papin perheestä

Maamme on jakautumassa ideologisesti kahteen leiriin. Voiko perhe, kirkko tai yhteiskunta, jossa ajatusmaailmat erkanevat rajusti toisistaan, pysyä koossa?

Jyväskylän kaupunginteatteri ja Jyväskylän seurakunta järjestävät yhteistyössä keskustelutilaisuuden lauantaina 11.2. Papin perhe -esityksen jälkeen n. klo 15.30 alkaen teatterin ylälämpiössä. Keskustelutilaisuuteen voivat tulla nekin, jotka eivät olleet katsomassa lauantain näytöstä.

Minna Canthin kirjoittamassa ja Sakari Hokkasen sovittamassa ja ohjaamassa näytelmässä ideologinen kiista konservatiivisuuden ja vapaamielisyyden välillä repii pastori Valtarin ja hänen lastensa välejä. Näytelmän teemat tuntuvat itsenäisyytemme satavuotisjuhlan kynnyksellä polttavan ajankohtaisilta. Kuten Papin perheen kirjoittamisen aikaan, maamme on jakautumassa laajemminkin ideologisesti kahteen leiriin. Voiko perhe, kirkko tai yhteiskunta jossa ajatusmaailmat erkanevat rajusti toisistaan, pysyä koossa?

Tilaisuudessa yleisön on mahdollista jakaa esityksen jälkeisiä tunnelmia ja nostaa keskusteluun sen herättämiä ajatuksia. – Halutamme tarjota yleisöllemme mahdollisuuksia pohtia esityksiemme sisältöjä ja jakaa niitä yhdessä muiden katsojien kanssa, teatterikuraattori Antti Niskanen toteaa. Yhteiskunnallinen keskustelu on aina tarpeellista ja seurakunta on siinä oiva partneri: kirkkohan käy yhteiskunnallista arvokeskustelua koko ajan, hän jatkaa. Tilaisuudessa keskustelua johdattelee perheneuvoja ja pari- ja perheterapeutti Pekka Puukko.

Tilaisuus on kaikille avoin ja sinne on vapaa pääsy.

Minna Canthin näytelmä Papin perhe on saanut Jyväskylän kaupunginteatterissa uuden kuosin.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Mon Jan 23 14:59:00 EET 2017