Pysyykö perhe tai yhteiskunta koossa, kun riidat repivät

Voiko perhe, kirkko tai yhteiskunta jossa ajatusmaailmat erkanevat rajusti toisistaan, pysyä koossa? Siitä puhutaan ensi lauantaina teatterilla. Keskustelua johdattelee pastori, perheneuvoja, pari- ja perheterapeutti Pekka Puukko
papinperhe_kuvapankki_12_K_THUMB.jpg

Jyväskylän kaupunginteatteri ja Jyväskylän seurakunta järjestävät yhteistyössä keskustelutilaisuuden Papin perhe -esityksen jälkeen lauantaina 11.2. n. klo 15.30 alkaen teatterin ylälämpiössä. Tilaisuus kestää noin tunnin, ja siellä keskustelua johdattelee pastori, perheneuvoja, pari- ja perheterapeutti Pekka Puukko.

Paikan päällä yleisön on mahdollista jakaa esityksen jälkeisiä tunnelmia ja nostaa keskusteluun sen herättämiä ajatuksia.
– Halutamme tarjota yleisöllemme mahdollisuuksia pohtia esityksen sisältöjä ja jakaa niitä yhdessä muiden katsojien kanssa. Yhteiskunnallinen keskustelu on aina tarpeellista ja seurakunta on siinä oiva partneri: kirkkohan käy yhteiskunnallista arvokeskustelua koko ajan, teatterikuraattori Antti Niskanen toteaa.

Minna Canthin kirjoittamassa ja Sakari Hokkasen sovittamassa ja ohjaamassa näytelmässä ideologinen kiista konservatiivisuuden ja vapaamielisyyden välillä repii pastori Valtarin ja hänen lastensa välejä. Näytelmän teemat tuntuvat itsenäisyytemme satavuotisjuhlan kynnyksellä polttavan ajankohtaisilta. Kuten Papin perheen kirjoittamisen aikaan, maamme on jakautumassa laajemminkin ideologisesti kahteen leiriin. Voiko perhe, kirkko tai yhteiskunta jossa ajatusmaailmat erkanevat rajusti toisistaan, pysyä koossa?

2017-02-07 13:44:00.0