Kirkon mediasäätiö jakoi tuotantotukea piirrossarjalle ja mobiilipelille

Kirkon mediasäätiön myöntämistä kevään tuotantotuista suurimman summan, 30 000 euroa, on saanut lapsille suunnatun Raamatun kertomukset -animaatiosarjan suomenkielinen versiointi. Kokonaisuudessaan tukia jaettiin 160 000 euroa yhteensä 18 hankkeelle.
1984446_Kirkon mediasäätiö.jpg

Raamatun kertomukset on entisen Disney-tuottaja Richard Richin palkittu animaatiosarja, jonka suomenkielisestä tuotannosta vastaavat tuottaja Ilkka Lind ja ohjaaja Pekka Lehtosaari. Värikäs piirrossarja kuvaa Raamatun vahvoja tarinoita ja auttaa ymmärtämään elämän suuria kysymyksiä.

Tällä kertaa tukea jaettiin elokuvien lisäksi myös Antti Kovannon mobiilipelille Luostari.
- Seuraamme mielenkiinnolla uusia päänavauksia pelimaailman suunnalta ja tuimme kristinuskon historiaan liittyvän pelin kehittelyä, toteaa Kirkon mediasäätiön asiamies Juha Rajamäki. Luostari on sähköinen peli, jossa pelaaja pääsee seikkailemaan munkkien yhteisössä. Nuorille suunnatun tarinallisen pelin keskiössä ovat niin hengellinen elämä kuin luostareiden kulttuurihistoriallinen merkityskin.

Muita tukea saaneita tuotantoja ovat muun muassa Niina Brandtin autistisen nuoren elämästä kertova dokumenttielokuva Lauri sekä tuottaja Iikka Vehkalahden omaishoitajuutta pilke silmäkulmassa käsittelevä fiktiivinen elokuva Silta yli synkän virran.

Kevään tukihakuun ilmoitettiin kaikkiaan 72 hanketta, joiden yhteisarvo oli 925 938 euroa. Hakemuksissa korostuivat vammaisuutta käsittelevät hankkeet sekä aiempaa selkeämmin myös naisten ja tyttöjen elämänkuvaukset.

Kirkon mediasäätiö tukee uskontoa ja elämänkatsomusta käsitteleviä ohjelmia. Kirkon mediasäätiö jakaa ohjelmatukea kaksi kertaa vuodessa.

Kaikki tukea saaneetLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2015-06-04 09:44:00.0