Eero Huovinen saarnaa Taulumäellä

Emeritus piispa Huovisen saarnan teema on ”Tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa”.
emerituspiispa_huovinen hengissä-palsta_edit_THUMB.jpg

Helsingin emeritus piispa Eero Huovinen saarnaa Taulumäen kirkon messussa ensi sunnuntaina 30.4. Reformaation merkkivuoden messusarja keskittyy Lutherin ajatuksiin Isä meidän –rukouksesta. Huovisen saarnan teema on ”Tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa”.

Eero Huovinen on osunut työvuosiensa varrella moniin tilanteisiin, joissa koko Suomi on tehnyt isoja miksi-kysymyksiä. Sellaisia ovat olleet Estonian uppoaminen ja tapaninpäivän tsunami vuonna 2004.

Kuinka hän on voinut säilyttää uskonsa murskaavien tapahtumien äärellä?

- Sillä hetkellä, kun on tapahtunut jotakin kamalaa, uskokin on joutunut kovalle koetukselle. Miksi ihmeessä Jumala sallii näin paljon pahaa? Kärsimysten keskellä tarvitaan kärsivällisyyttä. Ei pidä kiirehtiä. On hyvä odottaa ja olla paikallaan, vähän rukoillakin, jos jaksaa. Vähitellen Jumala voi näyttää lempeämmät kasvonsa. Toivon luonteeseen kuuluu, että se löytyy hitaasti, Huovinen sanoo perjantaina 28.4. ilmestyvässä Henki & elämä -lehdessä.

Reformaationmessusarja jatkuu Taulumäen kirkossa sunnuntaina 30.4. klo 18. Mesussa saarnaa emeritus piispa Eero Huovinen. Liturgi on kirkkoherra Arto Viitala ja kanttori Jukka Hassinen. Musiikissa pelimanniyhtye Kyrieleison, jota johtaa Erkki Hiekkavirta. Päätteeksi iltatee.

2017-04-25 11:07:16.0