Korpilahden aluekappalaisen virkaan kahdeksan hakijaa

Korpilahden aluekappalaisen virkaa ovat hakeneet Järvi-Kuopion seurakunnan vs. kappalainen Ville Hassinen (s.1980),  pastori, erityisopettaja,  VTT, KT Risto Huotari (s.1963) Kuopiosta, Jyväskylän Korpilahden vt. aluekappalainen  Antti Koivisto (s. 1979), Laukaan seurakunnan vt. kappalainen Hanna Laakso (s. 1975), Tampereen Harjun seurakuntapastori Martti Lammi (s. 1967), Kempeleen seurakuntapastori Paulus Pikkarainen (s. 1984), Rauman seurakuntapastori Ilkka Riihimäki (s 1985) ja Kurikan Jalasjärven kappeliseurakunnan seurakuntapastori Meri Tirroniemi (s. 1957).

Seuraava tuomiokapitulin istunto, jossa todetaan hakijoiden kelpoisuudet, on keskiviikkona 10.5. Sen jälkeen asian käsittely siirtyy Jyväskylän seurakunnalle.

Aluekappalaisen valitsee Jyväskylän kirkkovaltuusto, ja valinnan jälkeen tuomiokapituli antaa valitulle viranhoitomääräyksen. Aluekappalainen johtaa oman alueseurakuntansa työtä yhdessä luottamushenkilöistä kootun alueneuvoston kanssa. Aluekappalainen toimii alueseurakunnan työntekijöiden esimiehenä.

Jyväskylän seurakunnassa on yhdeksän alueseurakuntaa.

2017-05-05 09:44:01.0