Tommi Kalenius tahdittaa Syntisten veisuja

syntisten veisut_THUMB.png

Rakkauden kaipuu, eheyden kaipuu ja läheisyyden kaipuu soivat Vaajakosken kirkossa ensi lauantaina Syntisten veisut –tilaisuudessa. Yhteislauluillassa kuullaan muun muassa pastori, kirjailija ja päätoimittaja Jaakko Heinimäen Syntisen virsikirjaan kokoamia, suomalaisille populaarimusiikista tuttuja kappaleita.

Syntisen virsikirjaan ovat päässeet muun muassa Minä suojelen sinua kaikelta, Sankarit, Puhtaat purjeet – ja jopa tuttu Hämähäkki. Sillekin on perusteensa, lapsen hautajaisissa koettu.
- Vainaja on kolmevuotias lapsi. Pappi tapaa vanhemmat etukäteen ja kysyy, oliko lapsella joku lempilaulu. Vanhemmat toteavat, että Hämähäkkilaulua se lapsi lauloi, vaikka ei se mahda hautajaisiin sopia.
- Pienen arkun ääressä pappi ymmärtää, miten lapsen hautajaisiin sopivaa symboliikkaa laulun ensimmäinen säkeistö voi tuoda: Aurinko armas kuivas satehen, hämähämähäkki kiipes uudelleen, Heinimäki kirjoittaa.

Potkua Vaajakosken yhteislauluiltaan antavat laulaja, lauluntekijä Tommi Kalenius, Valoa -lauluyhtye sekä bändi Maria Salmelan johdolla. Tilaisuuden juontaa pastori Laura Laitinen. Tapahtuma on Vaajakosken kirkossa lauantaina kello 18 ja se on osa Vaajakosken Kohinoita.

2017-07-31 14:46:41.0